چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 69
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 85
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 85
:: بازدید ماه : 1158
:: بازدید سال : 2557
:: بازدید کلی : 11884

RSS

Powered By
loxblog.Com

womanbeauty

چرا موهای من کم پشت شده است؟ آیا برگشتی دارد؟
یک شنبه 20 تير 1400 ساعت 11:46 | بازدید : 409 | نوشته ‌شده به دست daru | ( نظرات )

ریزش مو فرایندی طبیعی است که هر روز برای همه اتفاق می افتد. همه ما روزانه به طور متوسط 80 رشته مو از دست می دهیم ، اما موهای ما به طور مداوم در چرخه هایی رشد می کند تا دوباره خود را دوباره پر کند. با این حال ، اگر میزان غیرمعمولی از ریزش مو را مشاهده کرده اید ، ممکن است نگران باشید که طاس می شوید. بسیاری از مردان وقتی هنوز در 20 یا 30 سالگی هستند ، متوجه کم پشتی موهای خود می شوند. برخی از رایج ترین علائم طاسی عبارتند از از بین رفتن خط مو ، ظاهر شدن بیشتر مو در ظرفشویی و دوش و تغییر ناگهانی نحوه واکنش موهای شما به مسواک زدن.

 

 

وحشت نکنید کم پشتی و طاسی مو دو چیز متفاوت است و هر دو گزینه درمانی متعددی دارند.
آیا موهای من نازک است یا کچل می شوم؟ اما چگونه می توانید بفهمید که موهای شما نازک است یا کچل می شوید؟ ما این لیست سوالات را برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا ریزش مو به طاسی یا کم پشت شدن مو منجر می شود ، جمع آوری کرده ایم ، بنابراین می دانید که چگونه به درستی آن را برطرف کنید.

آیا در خانواده اجرا می شود؟

با ریزش مو به تاریخچه خانواده خود نگاه کنید. طاسی الگوی مردانه معمولاً یک بیماری ژنتیکی است ، بنابراین اولین قدم شما در تعیین طاسی بودن این است که بفهمید از نظر ژنتیکی مستعد طاسی هستید.

در صورتی که شما سابقه خانوادگی طاسی مردانه داشته باشید ، احتمال زیادی وجود دارد که ریزش مو نتیجه استرس یا عامل دیگری نباشد. این ممکن است به ژنتیک برسد و در این زمینه کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید.

در این مرحله ، باید با یک متخصص پوست صحبت کنید تا گزینه های ترمیم مو را بررسی کنید. اطلاعات زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید ، اما اینترنت همچنین با نیمه حقیقت و افسانه پر شده است. تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات خوبی که می توانید به آن اعتماد کنید این است که مستقیماً به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید که می تواند ریزش موی شما را بررسی کند.
ریزش مو کجاست؟

اگر متوجه ریزش مو یا ریزش مو به طور خاص در ناحیه تاج می شوید ، این می تواند نشانه طاسی باشد. الگوی تصادفی تر یا ریزش موی یکنواخت پخش شده معمولاً نشانگر کم پشتی مو است.

اگر به نظر می رسد موهای شما به صورت لکه دار می ریزد ، می توانید دچار آلوپسی شوید ، این وضعیت باعث می شود فرد تکه های موی خود را از دست بدهد. اگر فکر می کنید اینگونه است با پزشک مشورت کنید.
آیا ریزش مو می تواند ناشی از سن باشد؟

اگر در حال صعود به سالهای نقره ای خود هستید ، احتمالاً موهای شما کم می شود ، که این یک قسمت طبیعی از روند پیری است. همچنین ، اگر زنی هستید که به یائسگی نزدیک می شود ، کم پشتی موها معمولاً یک علامت طبیعی است.

با این حال ، اگر شما زیر 35 سال ندارید ، ریزش مو ممکن است نشانه طاسی باشد.
آیا ممکن است ریزش مو به استرس مربوط شود؟

استرس بیش از حد باعث ریزش مو در زنان و مردان می شود. بسیاری از مردم نمی دانند که استرس می تواند بر روی بدن شما تأثیر جسمی بگذارد. استرس شدید در طی چند ماه می تواند منجر به خستگی مفرط در طول روز و ریزش مو شود.

اگر شروع به کم پشت شدن موهای خود کردید ، از بین بردن استرس اولین قدم عالی است. شما می توانید فعالیت های بیشتری را که از آنها لذت می برید شروع کنید و سعی کنید تعداد استرس زاهای شدید را در زندگی خود کاهش دهید. اگر استرس دلیل ریزش موی شما بوده است ، پس از کاهش سطح استرس ، احتمال رشد مجدد مو وجود دارد.
عوامل دیگر کم پشتی مو

عوامل زیادی وجود دارند که باعث کم پشت شدن مو می شوند. اگر اخیراً یکی از این عوامل را تجربه کرده اید ، در نظر بگیرید:

عدم تعادل هورمونی یا شیمیایی - هنگامی که هورمون های شما در مقادیر مختلف تولید می شوند ، نازک شدن مو ممکن است رخ دهد. فکر کنید: داروی جدید ، قطع نسخه و غیره
مشکلات تیروئید - اگر همچنین متوجه کاهش حافظه ، افسردگی ، افزایش ناگهانی وزن ، خشکی پوست یا خستگی و درد عضلانی مکرر شده باشید ، ممکن است کم پشت شدن موهای شما به دلیل مشکل تیروئید باشد.
کمبود ویتامین B یا آهن - کمبود مو می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که ویتامین های خاصی به اندازه کافی دریافت نکنید.
کاهش وزن چشمگیر - هنگامی که به طور چشمگیری وزن کم کرده اید ، کم پشت شدن مو طبیعی است.
محصول جدید مو - اگر از محصول جدید مو استفاده می کنید ، ممکن است برای موهای شما خیلی سخت باشد.

به یاد داشته باشید ، موها به صورت چرخه رشد می کنند ، بنابراین اگر اکنون فقط متوجه ریزش موهای سنگین شده اید ، ممکن است کاتالیزور تا سه ماه قبل اتفاق افتاده باشد. اگر بتوانید یک یا چند مورد از این عوامل را به ریزش مو نسبت دهید ، موهای شما احتمالاً فقط کم پشت شده و احتمالاً کچل نخواهید شد.

موهای خود را بازیابی کنید: اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید

بسیاری از مردان تعجب می کنند که آیا برای معکوس کردن اثرات نیاز به پیگیری دارند یا اینکه می توانند به تنهایی موها را دوباره رشد دهند. اگرچه رشد مجدد مو ممکن است باشد ، اما باید بدانید چه زمانی باید از متخصص کمک بگیرید.

اگر دلیل کم پشت شدن مو ژنتیک باشد ، به خودی خود رشد نمی کند. برای رشد مجدد یک مو سالم و کامل ، باید اقدامی انجام دهید ، و این شامل بررسی گزینه های مختلف ریزش مو است.

ما توصیه می کنیم به جای استفاده از میانبرها ، به دنبال درمان های اثبات شده و مورد تأیید FDA باشید. Propecia که یک داروی تجویزی است و فولیکول های مو را به شکوه قبلی خود باز می گرداند ، یک گزینه محبوب است.

ما در مرکز موی Helendale مجموعه ای از محلول های موضعی را ارائه می دهیم که می تواند با استفاده مداوم برای رویکرد کمتر تهاجمی به احیای مو ، موها را دوباره رشد دهد. ما همچنین گزینه های درمانی مانند نور درمانی ، داروهای تجویز شده ، تزریق و پیوند فولیکول را ارائه می دهیم.

گزینه های دیگر شامل نور درمانی است که باعث ضخیم شدن مو می شود ، درمان های پلاسمای غنی از پلاکت که رشد مجدد مو را تقویت می کند و در موارد پیشرفته کاشت مو که موهای شما را بازیابی می کند. 75 درصد مردان در ایالات متحده تا حدودی از ریزش مو رنج می برند. با تعیین وقت مشاوره در مرکز موی Helendale می توانید اثرات آن را برطرف کنید.
درمان غیر جراحی ریزش مو

بسته به میزان ریزش موی خود ، می توانید کاندید درمان های غیر جراحی برای بازسازی مو باشید. تعدادی راه حل موضعی مانند شامپوها و نرم کننده های مرطوب کننده وجود دارد که می تواند موهای شما را احیا و ضخیم کند. همچنین داروهای خاصی مانند Propecia وجود دارد که برای بازگرداندن رشد مو طراحی شده اند.

شما همچنین می توانید از قدرت نور برای تحریک رشد مو استفاده کنید. Neo Light Therapy System یک گزینه غیرتهاجمی است که با استفاده از جلسات نور سطح پایین موهای شما را قویتر و ضخیم می کند.

در حالی که چنین گزینه های غیر جراحی اغلب مختص ریزش مو در اوایل و اواسط مرحله است ، اما می تواند برای ریزش مو در اواخر مرحله نیز مثر باشد. با این حال ، موارد خاصی از ریزش مو و طاسی وجود دارد که گزینه های غیر جراحی مناسب ترین انتخاب نیستند.
گزینه های درمان حداقل تهاجمی ریزش مو

وقتی راه حل های موضعی ، داروها و نور درمانی برای احیای موهای شما کافی نیست ، می توانید گزینه های دیگر را بررسی کنید. خوشبختانه ، فناوری پیشرفت کرده است به طوری که شما می توانید با درمان بسیار تهاجمی و سنگین تر ، موهای خود را دوباره رشد دهید. با استفاده از روش استخراج واحد فولیکولار (FUE) ، جراحان می توانند فولیکول های موی زنده را پیوند داده و در نقاط طاسی کاشت کنند.

دیگر نگران جای زخم ناشی از این روش نیستید و می توانید پس از 48 ساعت بهبودی به برنامه روزمره معمول خود برگردید. حتی بهتر ، میزان موفقیت در درمان FUE تا 98 درصد است.

پس از درمان ریزش مو ، احتمالاً باید استفاده از گزینه های درمانی غیر جراحی مانند موارد ذکر شده در بالا را برای حفظ ظاهر و احساس موهای جدید خود شروع کنید. ما مطمئن خواهیم بود که شما را در تمام گزینه های شما راهنمایی خواهیم کرد تا نتایج بهتری را کسب کنید.
امروز بیشتر بیاموزید.

مطالعه بیشتر: چند سوال مهم در مورد ریزش مو و پاسخ به آن ها

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: